Dlaczego w wielu miejscach pracy wymagane jest zatrudnienie elektryka?

naprawa nagrzewnic powietrza
naprawa nagrzewnic powietrza

Chociaż wiele osób uważa, że drobne naprawy elektryczne nie wymagają zatrudnienia takiego specjalisty, jak wykwalifikowany elektryk, to jednak większość miejsc pracy decyduje się na zaoferowanie na stałe pracy dla elektryka. Dlaczego tak się dzieje? Otóż, zgodnie z prawem poważniejsze usterki instalacji elektrycznych mogą być wykonywane tylko przez specjalistów. Jest to zawód wysokiego ryzyka i dlatego trzeba posiadać odpowiednie kwalifikacje, aby go wykonywać. W przypadku braku umiejętności i wiedzy o naprawie instalacji może dojść do poważnego uszczerbku na zdrowiu a nawet do prawdziwej tragedii.


Wybieranie najlepszego miejsca do postawienia nagrzewnicy

Nagrzewnice wykorzystywane są w dogrzewaniu różnego rodzaju pomieszczeń domowych oraz pomieszczeń znajdujących się w różnych budynkach użyteczności publicznej. Poza tym nagrzewnice montowane są w samochodach. Do popularnych nagrzewnic należą nagrzewnice elektryczne, gazowe, olejowe oraz różnego rodzaju inne nagrzewnice, które są może mniej znane, ale równie skuteczne. Działanie nagrzewnic polega na tym, że dzięki ich działaniu do pomieszczeń napływa ciepłe powietrze stanowiące uzupełnienie dla ogrzewania centralnego. Wybór konkretnej nagrzewnicy nie powinien stanowić dla nikogo problemu, ponieważ wszystkie nagrzewnice sprzedawane są z dokładnym opisem ich działania. Dzięki temu nagrzewnice mogą trafiać do wszystkich pomieszczeń, w których są potrzebne.


Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny.

Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem.

Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego.

W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej.

Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa


Dodane: 14-05-2019 12:32